25 Nisan 2007 Çarşamba

Harry Potter Kitapları

M.A. arkadaşımın isteği üzerine Harry Potter serisindeki kitapların isimlerini yazıyorum:

1. Harry Potter ve Felsefe Taşı
2. Harry Potter ve Sırlar Odası
3. Harry Potter ve Azkaban Tutsağı
4. Harry Potter ve Ateş Kadehi
5. Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı
6. Harry Potter ve Melez Prens
7. Harry Potter ve Ölümcül Kutsamalar (veya Ölümcül Takdis)

Bunlardan ilk dördünün filmi çekildi. İlk üç kitapta hiçkimse ölmezken, dördüncü kitaptan itibaren ölümler başlıyor. Hatta serüvenler korkunçlaşmaya başlıyorlar. Hatırladığım kadarıyla Ateş Kadehi filmini izlemek için 13 yaş sınırlaması getirilmişti. Zümrüdüanka yoldaşlığı ile birlikte savaşlar ciddileşiyor. İlk kitap, çocuklara yönelik bir kitap olmasına rağmen, sonraki kitapların çocuklara göre olduğunu düşünmüyorum.

Harry Potter kitabını ilk olarak televizyon reklamlarında görmüştüm. Bu reklamlardan dolayı merak edip aldığımda, kitabın oldukça sürükleyici olduğunu gördüm. Bundan sonra diğer kitapları da çıktıkları gibi satın aldım. Her kitap, ilki gibi sürükleyiciydi. Ne kadar kalın olurlarsa olsunlar, 3-4 gün içerisinde okunup bitiyorlar.

Fantastik hikayelere ilgi duyanlara, Harry Potter serisini okumalarını şiddetle tavsiye ederim.

4 yorum:

a R T u n dedi ki...

kesinlikle muzaffer'in tavsiyesine katiliyorum... bu arada fantastik kitap denmisken tolkien'i de es gecmez sanirim muzaffer ;).

Muzaffer dedi ki...

Haklısın.. Fantastik roman denince ilk akla gelen Tolkien'dir. Ama Tolkien'in Hobbit ve Yüzüklerin Efendisi dışındaki kitaplarını o kadar beğenmedim. Yüzüklerin Efendisi'ni bitirdikten sonra yüzüklerin başlangıçtaki ilginç öykülerini bulabilirim diyerek Güç Yüzüklerine Dair'e başladım. Fakat bu kitap hiç akıcı değildi ve çok sıkıcıydı. Yarıda bırakmak zorunda kaldım. Beni tam bir hayal kırıklığına uğrattı. Tolkien'in Masallar ve Roverandom isimli kitaplarını da okudum ama onlar da pek ahım şahım kitaplar değillerdi.

Sukru Gorgulu dedi ki...

Muzaffer, Tolkien'in Yüzüklerin Efendisi serisinden sonra konuyla ilgili diger kitaplari okumak icin bayagi iyi motivasyon gerekiyor. Ben de Hobbit ve Sylmarillion (yanlis yazmis olabilirim) kitaplarini okumustum ek olarak. onlar fena degildi.

Bu arada Artun'a bir link

Adsız dedi ki...

Merhaba Muzaffer, Harry Potter kitapları konusundaki düşüncelerine ben de katılıyorum. Hepsi de çok akıcı. 3-4 günde okunup bitiriliyor. Ama daha çok büyükler için bence. Çocuklara zararlı olabilir. Üstelik kitapları filmlerinden daha güzel.
Ben bir de Ejderha Mızrağı diye bir fantastik kitap okumuştum. Onun da serisi var. Ama Yüzüklerin Efendisi kadar ilginç değil. Biraz kopya gibi. Tolkien'in de sadece Yüzüklerin Efendisi ve Hobbit'i güzel. Diğerlerini ben de başladım ama bitiremedim.